Je hebt die sales topper in het vizier, maar hoe haal je deze binnen in je organisatie? Probeer 1 van deze manieren eens;
- Doorgroeimogelijkheden – Gelijk een stap voorwaarts is helemaal mooi, maar geef carrière perspectief voor de langere termijn.
- Beter product of dienst – Als jouw product / dienst beter is dan van de huidige werkgever, dan betekent dit voor de sales topper dat hij / zij met de huidige kwaliteiten meer zal gaan verkopen. Dit zorgt voor meer succes en dit is een van de drijfveren van een sales topper.
- Beter merk – Misschien is het product / dienst niet beter, maar wel het merk of de naamsbekendheid. Ook dit vergroot de verkoopkansen (en dus succes).
- Beloning – Open deur, maar ook sales toppers kunnen gevoelig zijn voor beloning
- Groei potentieel van de markt – Verkopen in een groeimarkt is een van de leukste dingen om te doen. Veel succes en continue de eigen prestaties overtreffen.
- Competitief en sportief sales team – Een goede sales omgeving is belangrijk om het maximale uit de sales topper te halen.
- Type klanten – Kan jij mooiere / betere / grotere / uitdagendere klanten bieden aan de salestopper, dan kan dit een reden zijn om over te stappen.